2018 YILI FALİYET RAPORU
2018 YILI
FAALİYET RAPORU
I-Genel Bilgiler:
A-Misyon ve Vizyon:
a)Misyonumuz:
İlçe sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak
İlçe
halkının sıhhat, selamet ve refahını temin etmek teknolojik imkânlardan
faydalanarak ilçe halkına en iyi hizmeti sunmaktır.
b)
Vizyonumuz: İlçemizin imarı çözülmüş, yolları imara uygun açılmış, yolları
yapılmış, park ve yeşil alanları uygun hale getirilmiş, Çöpten arındırılmış
temiz bir yerleşim alanı ve teknolojinin imkânlarından faydalanılarak “Önce
İnsan”, “ Halka Hizmet Hakka Hizmettir” parolasıyla şeffaf ve temiz bir idare
ile Kumlu Halkına layık olduğu hizmeti sunmaktır.
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar: 5393Sayılı
Belediye Kanunu’nun 15. ve 18. Maddelerde belirtilen yetki, görev ve sorumluluklarını
yerine getirmektedir.
C- İdareye İlişkin Bilgiler:
1- Fiziksel Yapı: Kumlu
Belediye Başkanlığı Mülkiyeti Kumlu Belediye Başkanlığına ait 68 ada 7 parsel
de 1053 m2
kayıtlı bulunan arsa üzerine belediyemiz tarafından yaptırılan üç katlı binanın
3. katında 472 m2
alan üzerinde hizmet vermektedir. Kumlu Belediye Başkanlığına ait Adnan
Menderes, Metin Yayan ve Aziz Tarım olmak üzere 3 adet parkı, 5000 M2 açık Pazar
yeri, 87 adet sıra dükkânı mevcuttur. Makine
parkının bulunduğu garaj, 3 adet hizmet otosu, 2 adet otobüs, 3 adet kazıcı –
yükleyici, 4 adet traktör,1 adet ambulans, 1 adet vidanjör,4 Adet sıkıştırmalı
çöp kamyoneti,1 adet pikap, 6 Adet damperli kamyon,1 Adet Su Taşıma Aracı,1
adet cenaze nakil ve morg aracı, 1 adet hasta nakil aracı, 1 Adet Yol Süpürge
Aracı, 2 Adet Greyder,
2- Örgüt Yapısı: Kumlu Belediye Başkanlığı,
Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, Belediye Başkanı, Memur ve İşçi
personelinde oluşan bir örgüt yapısı vardır.
a) Belediye Meclisi, Belediyenin karar
organıdır. İlgili Kanunda gösterilen esas ve usullere göre seçilmiş üyelerden
oluşur.
b) Belediye Encümeni, Belediye
Başkanının başkanlığında, belediye meclisi kendi üyeleri arasında 2 üye, mali
hizmetler müdürü ve belediye başkanının birim amirleri arasında bir yıl için
seçeceği bir üyeden olmak üzere beş kişiden oluşan ilgili kanunda gösterilen
esas ve usullere göre karar organıdır.
c) Belediye Başkanı, belediye
idaresinin başı ve belediye tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İlgili kanunda gösterilen
esas ve usullere göre seçilir.
d)
Memur ve İşçiler, norm kadroya uygun olarak yazı işleri, mali hizmetler,
fen işleri, zabıta ve park bahçe ve temizlik işleri birimlerinden meydana
gelmiş hizmetlerin yürütülmesini sağlayan kişilerden oluşmuştur. Belediyemiz
teşkilat kadrosunda Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile 61
adet memur kadrosu, 30 adet işçi kadrosu ihdas edilmiş, memur kadrolarının 10
adedi dolu 51 adedi boştur. 4 Adet
kadrolu işçi görev yapmaktadır.
Ayrıca Kumlu Belediyesi Personel
Limited Şirketi bünyesinde çalışan 23 Adet işçi de bulunmaktadır.
3- Bilgi ve
Teknolojik Kaynaklar: Belediye birimlerinin bilgi işlem ve otomasyon
ihtiyacını karşılamak, bilgisayar ve yeni teknolojiler konusunda birimlere
destek vermek üzere kamu hizmetlerinin yürütülmesi sırasında, bilişim
teknolojisi imkânlarından yararlanmak zorunlu hale geldiğinden
bilgisayarlarımız birbirine hızlı, kontrollü, kurallı ve güvenli bir şekilde
bağlanması sağlanmış kesintisiz güç kaynağı kurulmuş, ADLS bağlantılı internet
bağlantısı sağlanarak, Muhasebe, Emlak, ÇTV, Tahsilat, Memur-İşçi Bordoları,
Encümen yazılım programları hizmete sunulmuştur. 1 Ana merkez, 13 terminal
olmak üzere toplam 14 kişisel bilgisayar ile hizmet verilmektedir.
4- İnsan Kaynakları: Belediyemiz teşkilat kadrosunda 1 Adet Belediye Başkan
Yardımcısı, 6 Adet Müdürlük, 6 adet şef, 17 adet idari personel, 9 adet teknik
personel, 2 adet sağlık personeli, 3 adet yardımcı hizmetler personeli, 16 adet
zabıta personeli, 1 Adet Avukat olmak üzere toplam 61 adet kadro mevcut olup 10
adedi dolu, 51 adedi boştur, Personelin 1 adedi Yüksek Okul mezunu, 4 adedi lise mezunu, 4 adedi ortaokul, 1
ilkokul mezunudur. Norm Kadro İlke ve
Standartlarına göre 30 adet işçi kadrosu tahsis edilmiş fiili çalışan 4 adet işçi mevcuttur, 26 adet işçi kadrosu
boştur. Memur çalışanların 10 adedi Erkek, Bayan memur mevcut değildir. İşçi
olarak çalışanlardan 4 adedi erkek personeldir.
5- Sunulan Hizmetler: Belediyemizce aşağıda belirlenen konular hizmet olarak
sunulmaktadır.
a) İlçe sakinlerinin mahallî müşterek nitelikteki
ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.
b) Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak,
belediye yasakları koymak ve uygulamak, kanunlarda belirtilen cezaları vermek.
c) Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda
belirtilen izin veya ruhsatı vermek.
d) Özel kanunları gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma
paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki
özel hukuk hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet
karşılığı alacakların tahsilini yapmak veya yaptırmak.
e) Müktesep haklar saklı kalmak üzere; yağmur suyunun uzaklaştırılmasını
sağlamak; bunlar için gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve
işlettirmek; kaynak sularını işletmek veya işlettirmek.
f) Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan
kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak.
h) Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla,
belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak,
satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek, bunlar
üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek.
i) Borç almak, bağış kabul etmek.
j) Toptancı ve perakendeci hâlleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha,
ilgili mevzuata göre kurmak, işletmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel
kişilerce açılmasına izin vermek.
k) Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla
tasfiyesine karar vermek.
l) Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini
ruhsatlandırmak ve denetlemek.
m) İlçe ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması
amacıyla izinsiz satış yapan seyyar
satıcıları faaliyetten men etmek, izinsiz satış yapan seyyar satıcıların
faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri
alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde
geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek.
n) Reklâm panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek.
o) Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi
olan diğer işyerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve
moloz döküm alanlarını; sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) depolama sahalarını;
inşaat malzemeleri, odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini
belirlemek; bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için
gereken tedbirleri almak.
p) Karayolu üzerinde işletilen her türlü servis ve
toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman
ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak,
meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek,
işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik
düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek. Vb. hizmetler sunulmaktadır.
6-
Yönetim ve İç Kontrol Sistemi: Belediyemizde denetim; faaliyet ve
işlemlerde hataların önlenmesine yardımcı olmak, çalışanların ve belediye
teşkilâtının gelişmesine, yönetim ve kontrol sistemlerinin geçerli, güvenilir
ve tutarlı duruma gelmesine rehberlik etmek amacıyla; hizmetlerin
süreç ve sonuçlarını mevzuata, önceden
belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans
ölçütlerine ve kalite standartlarına göre tarafsız olarak analiz etmek,
karşılaştırmak ve ölçmek; kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek, elde edilen
sonuçları rapor hâline getirerek ilgililere duyurmaktır.
Belediyemizde iç ve dış denetim yapılmaktadır.
Denetim, iş ve işlemlerin hukuka uygunluk, malî ve performans denetimini
kapsar. İç ve dış denetim 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu
hükümlerine göre yapılır. Mali Denetim Sayıştay Başkanlığı tarafından
yapılmakta ayrıca, belediyenin malî işlemler dışında kalan diğer idarî
işlemleri, hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından İçişleri Bakanlığı
Mahalli İdareler Kontrolleri tarafından da denetlenir. 5393 sayılı Belediye
Kanununun 25. Maddesine göre her yıl belediye meclisi ocak ayı toplantısında
belediyenin bir önceki yılı gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt
ve işlemlerini inceleyerek belediye meclisine rapor etmekte olup belediye
meclisi kararı ile kamuoyu bilgisine sunulmaktadır.
II. AMAÇ ve HADEFLER:
A- İdarenin
Amaç ve Hedefleri: İlçe sakinlerininmahalli müşterek nitelikteki
ihtiyaçlarını karşılamak her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.
B- Temel Politika
ve Öncelikler: Kurum olarak iç işleyişimiz ve buna paralel olarak halka
verilen hizmetin geliştirilmesi, belediyemize ve Kumlu’ ya yakışır bir hale
gelmesi.
Belediyemiz bünyesinde çalışanların personelin çalışma
şartlarının modernize edilmesi ve kalifiye personel konusunda eksikliklerin
norm kadroya uygun hale getirilmesi.
Kamu düzenin gereği gibi sağlanması
ve afetlere anında müdahale edilmesi için hizmet alt yapısının güçlendirilmesi,
eleman ve araç takviyesiyle halkımıza yakışır hizmet sunulması.
Kumlu halkının daha sağlıklı bir
çevrede yaşaması, çevrenin korunmasını doğal varlıkların kullanımında çevresel
duyarlılığın arttırılması ve çevrenin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak
amacıyla eğitim çalışmaları yapmak. Her çeşit çevre kirliliğine karşı eğitim
çalışmaları yaparak halkı çevre sağlığı konusunda bilinçlendirmek temizlik hizmetlerinin
daha sağlıklı yürütülebilmesi ve verimliliğin arttırılmasını sağlamak.
Halkın kullanımına sunulan mahalli
hizmetlere ilişkin olarak belediyemizin yetkisinde bulunan kamu ortak
kullanımına ait yerler için yeni düzenlemeler yapılmasını sağlamak.
FAALİYETLERE
İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER:
A- Mali Bilgiler:
1- Bütçe Uygulama Sonuçları: 2018 mali
yılı gider bütçemiz 7.750.000.oo.-TL
olarak kabul edilmiştir.
2- Temel
Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar:
2018 mali yılı bütçe giderlerinin ekonomik
sınıflandırılması aşağıdaki şekilde gerçekleşmiştir.
630.01 -
Personel Giderleri: 1.239.706,63 TL
630.02 -
Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet primi Gideri: 194.335,84.-TL
630.03 –
Mal ve Hizmet Alımlar Gideri: 3.627.979,33-TL
630.04 –
Faiz Giderleri 90.196,48-TL
630.05- Cari Transferler 78.754,51-TL
630.06-
Sermaye Gideri 2.827.256,62-TL
Olmak üzere toplam8.058.229,41.-TL gider tahakkukun yapıldığı,
2018 Mali
Yılı bütçe giderlerinin fonksiyonel
sınıflandırması olarak;
01- Genel
Kamu Hizmetleri: 1.182.112,18.-TL
03- Kamu
Düzeni ve Güvenlik Hizmetleri: 282.308,40.-TL
04-
Ekonomik İşler ve Hizmetler: 600.274,12.-TL
05- Çevre
Koruma Hizmetleri: 1.696.378,42.-TL
06- İskân
ve Toplum Refahı Hizmetleri: 4.297.156,29.-TL.
Olmak
üzere toplam 8.058.229,41 .-TL gider
tahakkukunun yapıldığı,
2018 mali
yılı gelir ekonomik sınıflandırması aşağıdaki şekilde gerçekleşmiştir.
BÜTÇE
GELİRLERİ:
Bütçe
Gelirinin Türü Gelir
Miktarı
800.01 Vergi
Gelirleri 274.408,15
TL
800.03 Teşebbüs
ve mülkiyet Gelirleri 127.072,43-TL
800.04 Alınan
Bağış ve Yardımlar ile özel Gel.
4.016.150,00-TL
800.05 Diğer
Gelirler 4.148.400,74-TL
Olmak
üzere toplam 8.566.031,32.-TL gelir
elde edildiği,
3- Mali Denetim Sonuçları: Belediyemiz meclisinin 03.01.2019 tarih ve
01 sayılı kararı ile oluşturulan Denetim Komisyonu 2018 mali yılı gelir ve
gider hesaplarının denetimini 01.03.2019 ile 18.03.2019tarihleri aralığında
tamamlamış olup 22.03.2019 tarihinde belediye meclisine sunmuştur.
4- Diğer Hususlar:
a) Belediyenin Borç Durumu:
1- İller Bankasında Alınan Kredi:
1.768.004,71.-TL
2- Bütçe Emanetleri Hesabı: 543.201,05.-TL.
3- Ödenecek vergi ve fonlar hesabı: 23,30-TL.
4- Ödenecek Sosyal Güvenlik Kesintileri
Hesabı:
0,00.-TL.
5- Fonlar veya Diğer Kamu İdareleri adına yapılan
tahsilât Hs. 20.703,71.-TL
6- Kamu İdareleri Payları Hesabı: 78.754,51-TL
7-Vadesi geçmiş ertelenmiş ve taksitlendirilmiş
borçlarımız: 10.811.219,77-TL
B- Performans Bilgileri:
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri:
A) Çevre Düzenlemesi:
a)
İlçemizin Kanalizasyon inşaatı sonucu bozulan yollara kilitli parke taşı döşeme
işi.
b) 6360
Sayılı Kanun çerçevesinde statüleri değişerek mahalleye dönüşen köylerimizin
Çöp Toplama Hizmetlerinin yapılması.
c) Belediyemize
ait Adnan Menderes ve Metin Yayan parklarının restore edilmesi.
d)
Belediyemiz makine ikmal amirliğinin restore edilmesi.
e)
Refüjlerin yenilenmesi ve ağaçlandırma çalışmalarının yapılması
f)
İlçemiz merkezi ve bağlı mahallelerde kullanılmak üzere Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ve Belediyemiz imkânlarıyla 600 adet çöp konteynırının dağıtılması
B) Eğitim ve Öğretim Faaliyeti;
a)
İlçemiz içerisinde bulunan tüm okullarımızın çeşitli ihtiyaçları Belediyemiz
tarafından karşılanmaktadır.
C) Hizmet Araçları Alım ve Yapım Faaliyeti:
aÇevre ve
Şehircilik Bakanlığından hibe olarak alınan 1 Adet Kazıcı Yükleyici Kepçe
b) Çevre
ve Şehircilik Bakanlığından hibe olarak alınan Bir Adet Damperli Kamyon
D) Memur ve İşçi Alacakları:
a)Belediyemiz
teşkilat kadrosundaki tüm Memur ve İşçi alacakları ödenmiştir.
E) Spor Faaliyetleri:
a) Hatay
2. Amatör Kümede mücadele eden Kumlu Spora her türlü yardım sağlanmaktadır.
F) Yardım Faaliyetleri:
a)
Ramazan Ayında Suriyeli Mültecilere yönelik 30 gün boyunca iftar yemeği
verilmiştir.
b)
İhtiyaç sahibi 100 aileye Ramazan Ayı boyunca Gıda Paketi dağıtılmıştır.
c)
İhtiyaç sahibi ailelerin cenazelerinde çeşitli gıda yardımları yapılmıştır.
d) Hasta
vatandaşlarımıza tedavi sürecinde taşıma hizmetleri sunulmuştur.
e) Maddi
durumu olmayan hanelere gıda paketi dağıtılmıştır.
f)
Suriyeli Vatandaşlara temizlik ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile ayni yardım
yapılmıştır..
G) Sağlık Faaliyetleri:
a) Kara
ve sivrisinek ile mücadele için ilaçlama çalışmalarımız tamamlanmıştır. 2018
Yılı içerisinde bu hizmet, ilgili yazılar ve yazışmalar çerçevesinde Hatay
Büyükşehir Belediye Başkanlığına devredilmiştir.
b)
İlçemizde Ekonomik
durumu uygun olmayan vatandaşlarımıza ve Suriyelilere Temizlik ve Hijyene yönelik
bir adet çamaşırhane kurulmuş olup, söz konusu çamaşırhanenin restorasyonu
yapılmıştır.
c) İlçe merkezi ve bağlı
mahallerde bulunan Çöp Konteynırlarına dezenfekte (İlaçlama) çalışması yapıldı.
H) İstihdam Faaliyetleri:
a) 2018
yılı içerisinde belediyemize müracaat eden 18
esnafımıza İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilmiştir.
b) İlçemizde inşaatı devam eden 8 kişiye Yapı
ruhsatı, 10 kişiye yapı kullanma
izin belgesi verilmiştir.
J) Evlendirme İşlemleri:
2018 yılı
içerisinde belediyemiz evlendirme dairesine müracaat eden, 135 çiftin evlenme akdi yapılmıştır.
YAPILAN BELLİ BAŞLI ÇALIŞMALAR:
- Bozuk olan yolların kilitli
parke taşı ve stabilize malzeme ile kaplanması
- İmara uygun açılmayan cadde ve
sokak yollarının açılması
- Parkların restore edilerek,
yeşil alan çalışmalarının yapılması
- Refüj ve Temizlik çalışmalarının
yapılması
- Yeni hizmet araçlarının
kazandırılması
- Merkez ve mahallelerimize yeni
çöp konteynırlarının kazandırılması
- İlçemize bağlı 8 Mahalleye Açık
Hava Düğün Salonu Yapılması
- İlçemiz Hükümet Konağı Meydanına
Saat Kulesi ve Çevre Düzeni Yapılması
- Belediye Binası Önündeki Atatürk
Anıtı ve Çevre Düzeni Restore İşinin Tamamlanması
- Metin Yayan Parkının Restore
Edilmesi
PLANLANAN ÇALIŞMALAR:
- İlçe merkezi ve mahallelerimizin
muhtelif cadde ve sokak yollarının parke taşı ile kaplanması
- Açılmayan yol, cadde ve
sokakların açılması ve stabilize malzeme ile dolguları yapıldıktan sonra
parke taşı ile döşemesi.
- Temizlik Çalışmalarının merkez
ve bağlı tüm mahallelerimizde uygulanması
- Briket hanelerin şehir dışında
uygun bir alana taşınması
- İlçemiz Semt Pazarının ıslah
edilmesi
- İlçemizdeki dar ve orta gelirli
vatandaşlarımızın nitelikli konut ihtiyacını karşılamak amacıyla 250-300
adet toplu konutun (TOKİ) yapılması
- Merkez Kapalı Düğün Salonununyapılarak
halkın hizmetine sunulması
- İhtiyaç duyulanmahallelerimize
çocuk oyun gruplarıyla donatılmış çocuk parkları yapılması
- Aziz Tarım Parkı içerisindeki
Gençlik Merkezinin Çevre Düzenin Yapılarak Halkın Hizmetine Sunulması
- Doğuayrancı ve Kalatepe
Mahallelerimize Halı saha, Basketbol ve Voleybol Sahaları Yapılması
- Eski TİGEM Arasızının Sosyal
Alan Haline Dönüştürülerek Halkımızın Hizmetine Sunulması
IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN
DEĞERLENDİRİLMESİ
A-Üstünlükler:
1-Kumlu
İlçesi Amik Ovasının merkezinde olması sebebiyle ulaşım imkânının rahat olması.
2-Her
mevsim uygun iklim olması.
3-Düz
ova olması ve arazilerinin kalitesi sebebiyle yılda 3 ürün alınabilmesi.
4-Pamuk
ürünün Ege tipi 1. sınıf kalite olması.
5-Tarıma
dayalı geniş arazilerin mevcut olması.
6-Belediye
hizmet birimlerinin bir arada olması.
7-İlçe
içme suyunun ihtiyaca cevap vermesi.
8-Eğitim
– öğretim için yeteri okulun bulunması.
9-İhtiyaca
cevap verebilecek park ve çocuk bahçesinin olması.
B-Zayıflıklar:
1-Kültürel
tesislerin yetersiz olması.
2-Ayniyat
yönetiminin yetersizliği.
3-Ödeneklerin
yetersiz olması.
4-Hizmet
içi eğitim faaliyetlerinin yetersizliği.
5-İlçenin
deprem kuşağında olması.
6-Afrin
çayı dere yatağının ıslah edilmemiş olması.
7-Tanıtım
ve pazarlama yetersizliği.
8-Sınır
ilçesi olmamıza rağmen sınır ticaretinin gelişmemiş olması.
9-İlçe
Halkının geçim sıkıntısı sebebiyle İstanbul ve Kıbrıs ağırlıklı göç vermesi.
10-Çiftçilerimizin
ürünlerinin fiyatlarının düşük olması pazarlama sıkıntısı.
11-Atık
yönetimi konusundaki yetersizlik.
12-Kalifiye
eleman yetersizliği.
C- Değerlendirme: Kumlu İlçesi, Hatay İlinin en küçük ilçesidir. Ekonomik nedenlerle
halkının bir bölümünün çalışmak üzere göç etmesi, işsizlik sorunu, ilçe
halkının gelir düzeyinin düşük olması sebebiyle mahalli manadaki gelirlerimizi
tahsil etmekte zorlanmaktayız. 2380 Sayılı Kanun gereğince Genel Bütçe Vergi
Gelirlerinden belediyelere aktarılan % 6 pay miktarlarının mutlak suretle arttırılması
gereklidir. Belediye gelirleri ile gider tahakkukları karşılaştırıldığında
görüleceği gibi ödemeler ancak memur- işçi maaş net ödemeleri ile acil
ödemelere kifayet etmektedir. Tahakkuk eden SSK primleri, Emekli Sandığı
kesintileri ve vergi borçlarımızın ödenmesi imkânsız hale gelmiştir. Uzlaşma
borçlarımız kapsamında kesilen paylarımız memur – işçi net maaş ve ücret
ödemelerini de sıkıntıya sokmuştur.
V- ÖNERİ VE
TEDBİRLER: Ekonomik olarak zor durumda bulunan Mahalli İdarelerin
bu sıkıntıda bir an önce kurtulmaları için acil kaynakların oluşturulması pay
miktarlarının arttırılması, kalifiye elemanın sağlanması için bakanlık nezdinde
eğitim programlarının belirli periyotlarla düzenlenmesi gerektiği kanaat ve
görüşündeyim.
Belediye
başkanı faaliyet raporu üzerinde lehte veya alehte konuşmacı olup olmadığı
soruldu lehte veya alehte konuşmacı olmadığından oylamaya geçildi yapılan açık
oylama sonucu oybirliği ile kabulüne;
KARAR
Belediyemiz Meclisinin 09.04.2019 gün ve 20 sayılı
kararın yazılı olduğu şekli ile kabulüne alınan kararın gereği ve bilgi için
Belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğüne tevdiine Meclisimizce karar verildi.
Menderes
EKER Hasan
ÖNALIR Mehmet GEÇEN
1.Meclis
Başkanı V. Kâtip Kâtip