2020 YILI FALİYET RAPORU
2020 YILI
FAALİYET RAPORU
I-Genel Bilgiler:
A-Misyon ve Vizyon:
a)Misyonumuz:
İlçe sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak
İlçe
halkının sıhhat, selamet ve refahını temin etmek teknolojik imkânlardan
faydalanarak ilçe halkına en iyi hizmeti sunmaktır.
b)
Vizyonumuz: İlçemizin imarı çözülmüş, yolları imara uygun açılmış, yolları
yapılmış, park ve yeşil alanları uygun hale getirilmiş, Çöpten arındırılmış
temiz bir yerleşim alanı ve teknolojinin imkânlarından faydalanılarak “Önce İnsan”, “
Halka Hizmet Hakka Hizmettir” parolasıyla şeffaf ve temiz bir idare ile Kumlu
Halkına layık olduğu hizmeti sunmaktır.
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15. ve 18.
Maddelerde belirtilen yetki, görev ve sorumluluklarını yerine getirmektedir.
C- İdareye İlişkin Bilgiler:
1- Fiziksel Yapı: Kumlu
Belediye Başkanlığı Mülkiyeti Kumlu Belediye Başkanlığına ait 68 ada 7 parsel
de 1053 m2
kayıtlı bulunan arsa üzerine belediyemiz tarafından yaptırılan üç katlı binanın
3. katında 472 m2
alan üzerinde hizmet vermektedir. Kumlu Belediye Başkanlığına ait Adnan
Menderes, Metin Yayan ve Aziz Tarım olmak üzere 3 adet parkı, 5000 m² açık
Pazar yeri, 87 adet sıra dükkânı
mevcuttur. Makine parkının bulunduğu garaj, 3 adet hizmet otosu, 2 adet otobüs,
3 adet kazıcı – yükleyici, 1 adet traktör, 1 adet vidanjör, 4 Adet sıkıştırmalı
çöp kamyoneti,1 adet pikap, 3 Adet damperli kamyon, 1 adet hizmet aracı
(minibüs), 1 Adet Yol Süpürge Aracı, 2 Adet Greyder
2- Örgüt Yapısı: Kumlu Belediye Başkanlığı,
Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, Belediye Başkanı, Memur ve İşçi
personelinde oluşan bir örgüt yapısı vardır.
a) Belediye Meclisi, Belediyenin karar
organıdır. İlgili Kanunda gösterilen esas ve usullere göre seçilmiş üyelerden
oluşur.
b) Belediye Encümeni, Belediye
Başkanının başkanlığında, belediye meclisi kendi üyeleri arasında 2 üye, mali
hizmetler müdürü ve belediye başkanının birim amirleri arasında bir yıl için
seçeceği bir üyeden olmak üzere beş kişiden oluşan ilgili kanunda gösterilen
esas ve usullere göre karar organıdır.
c) Belediye Başkanı, belediye
idaresinin başı ve belediye tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İlgili kanunda
gösterilen esas ve usullere göre seçilir.
d)
Memur ve İşçiler, norm kadroya uygun olarak yazı işleri, mali hizmetler,
fen işleri, zabıta ve park bahçe ve temizlik işleri birimlerinden meydana
gelmiş hizmetlerin yürütülmesini sağlayan kişilerden oluşmuştur. Belediyemiz
teşkilat kadrosunda Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile 61
adet memur kadrosu, 30 adet işçi kadrosu ihdas edilmiş, memur kadrolarının 10
adedi dolu 51 adedi boştur. 4 Adet
kadrolu işçi görev yapmaktadır. (Selahattin Güç 2020 Yılında, Ahmet Kalkar 2021
Şubat Ayında Emekliliğe ayrılmıştır.) Ayrıca 2 Adet de Sözleşmeli
Personelimizde mevcuttur.
Yine Kumlu Belediyesi Personel
Limited Şirketi bünyesinde 24 Adet sürekli işçi, 6 adet de geçici işçi görev
yapmaktadır.
3-
Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar: Belediye birimlerinin bilgi işlem ve
otomasyon ihtiyacını karşılamak, bilgisayar ve yeni teknolojiler konusunda
birimlere destek vermek üzere kamu hizmetlerinin yürütülmesi sırasında, bilişim
teknolojisi imkânlarından yararlanmak zorunlu hale geldiğinden
bilgisayarlarımız birbirine hızlı, kontrollü, kurallı ve güvenli bir şekilde
bağlanması sağlanmış kesintisiz güç kaynağı kurulmuş, ADLS bağlantılı internet
bağlantısı sağlanarak, Muhasebe, Emlak, ÇTV, Tahsilat, Memur-İşçi Bordoları,
Encümen yazılım programları hizmete sunulmuştur. 1 Ana merkez, 13 terminal
olmak üzere toplam 14 kişisel bilgisayar ile hizmet verilmektedir.
4- İnsan Kaynakları: Belediyemiz teşkilat kadrosunda 1 Adet Belediye Başkan
Yardımcısı, 6 Adet Müdürlük, 6 adet şef, 17 adet idari personel, 9 adet teknik
personel, 2 adet sağlık personeli, 3 adet yardımcı hizmetler personeli, 16 adet
zabıta personeli, 1 Adet Avukat olmak üzere toplam 61 adet kadro mevcut olup 10
adedi dolu, 51 adedi boştur, Personelin 1 adedi Yüksek Okul mezunu, 4 adedi lise mezunu, 4 adedi ortaokul, 1
ilkokul mezunudur. Norm Kadro İlke ve
Standartlarına göre 30 adet işçi kadrosu tahsis edilmiş fiili çalışan 4 adet işçi mevcuttur, 26 adet işçi kadrosu
boştur. Memur çalışanların 10 adedi Erkek, Bayan memur mevcut değildir. İşçi
olarak çalışanlardan 4 adedi erkek personeldir. Belediyemize ait Personel
Limited Şirketi bünyesinde ise 24 Temizlik Personeli, 6 tane de Park ve Bahçe
çalışanı olmak üzere toplamda 30 işçi ve 2 de Sözleşmeli Personel
bulunmaktadır.
5- Sunulan Hizmetler: Belediyemizce aşağıda belirlenen konular hizmet olarak
sunulmaktadır.
a) İlçe sakinlerinin mahallî müşterek nitelikteki
ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.
b) Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak,
belediye yasakları koymak ve uygulamak, kanunlarda belirtilen cezaları vermek.
c) Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda
belirtilen izin veya ruhsatı vermek.
d) Özel kanunları gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma
paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki
özel hukuk hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet
karşılığı alacakların tahsilini yapmak veya yaptırmak.
e) Müktesep haklar saklı kalmak üzere; yağmur suyunun uzaklaştırılmasını
sağlamak; bunlar için gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve
işlettirmek; kaynak sularını işletmek veya işlettirmek.
f) Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan
kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak.
h)
Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye
ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak,
kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek, bunlar üzerinde
sınırlı aynî hak tesis etmek.
i) Borç almak, bağış kabul etmek.
j) Toptancı ve perakendeci hâlleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha,
ilgili mevzuata göre kurmak, işletmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel
kişilerce açılmasına izin vermek.
k) Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla
tasfiyesine karar vermek.
l) Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini
ruhsatlandırmak ve denetlemek.
m) İlçe ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması
amacıyla izinsiz satış yapan seyyar
satıcıları faaliyetten men etmek, izinsiz satış yapan seyyar satıcıların
faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri
alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde
geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek.
n) Reklâm panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek.
o) Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi
olan diğer işyerlerini kentin belirli
yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını;
sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) depolama sahalarını; inşaat malzemeleri,
odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini belirlemek; bu alan
ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri
almak.
p) Karayolu üzerinde işletilen her türlü servis ve
toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman
ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak,
meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek,
işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik
düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek. Vb. hizmetler sunulmaktadır.
6-
Yönetim ve İç Kontrol Sistemi: Belediyemizde denetim; faaliyet ve
işlemlerde hataların önlenmesine yardımcı olmak, çalışanların ve belediye
teşkilâtının gelişmesine, yönetim ve kontrol sistemlerinin geçerli, güvenilir
ve tutarlı duruma gelmesine rehberlik etmek amacıyla; hizmetlerin
süreç ve sonuçlarını mevzuata,
önceden belirlenmiş amaç ve
hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarına göre tarafsız olarak
analiz etmek, karşılaştırmak ve ölçmek; kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek,
elde edilen sonuçları rapor hâline getirerek ilgililere duyurmaktır.
Belediyemizde iç ve dış denetim yapılmaktadır.
Denetim, iş ve işlemlerin hukuka uygunluk, malî ve performans denetimini
kapsar. İç ve dış denetim 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu
hükümlerine göre yapılır. Mali Denetim Sayıştay Başkanlığı tarafından
yapılmakta ayrıca, belediyenin malî işlemler dışında kalan diğer idarî
işlemleri, hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından İçişleri Bakanlığı
Mahalli İdareler Kontrolleri tarafından da denetlenir. 5393 sayılı Belediye
Kanununun 25. Maddesine göre her yıl belediye meclisi ocak ayı toplantısında
belediyenin bir önceki yılı gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt
ve işlemlerini inceleyerek belediye meclisine rapor etmekte olup belediye
meclisi kararı ile kamuoyu bilgisine sunulmaktadır.
II.
AMAÇ ve HADEFLER:
A-
İdarenin Amaç ve Hedefleri: İlçe sakinlerinin
mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak her türlü faaliyet ve
girişimde bulunmak.
B- Temel Politika
ve Öncelikler: Kurum olarak iç işleyişimiz ve buna paralel olarak halka
verilen hizmetin geliştirilmesi, belediyemize ve Kumlu’ ya yakışır bir hale
gelmesi.
Belediyemiz bünyesinde çalışanların personelin çalışma
şartlarının modernize edilmesi ve kalifiye personel konusunda eksikliklerin
norm kadroya uygun hale getirilmesi.
Kamu düzenin gereği gibi sağlanması
ve afetlere anında müdahale edilmesi için hizmet alt yapısının güçlendirilmesi,
eleman ve araç takviyesiyle halkımıza yakışır hizmet sunulması.
Kumlu halkının daha sağlıklı bir
çevrede yaşaması, çevrenin korunmasını doğal varlıkların kullanımında çevresel
duyarlılığın arttırılması ve çevrenin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak
amacıyla eğitim çalışmaları yapmak. Her çeşit çevre kirliliğine karşı eğitim
çalışmaları yaparak halkı çevre sağlığı konusunda bilinçlendirmek temizlik
hizmetlerinin daha sağlıklı yürütülebilmesi ve verimliliğin arttırılmasını
sağlamak.
Halkın kullanımına sunulan mahalli
hizmetlere ilişkin olarak belediyemizin yetkisinde bulunan kamu ortak
kullanımına ait yerler için yeni düzenlemeler yapılmasını sağlamak.
FAALİYETLERE
İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER:
A- Mali Bilgiler:
1- Bütçe Uygulama Sonuçları: 2020 mali
yılı gider bütçemiz 9.000.000.00.-TL
olarak kabul edilmiştir.
2- Temel
Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar:
2020 mali yılı bütçe giderlerinin ekonomik
sınıflandırılması aşağıdaki şekilde gerçekleşmiştir.
630.01 -
Personel Giderleri: 1.644.905,56
TL
630.02 -
Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet primi Gideri: 269.129,02.-TL
630.03 –
Mal ve Hizmet Alımlar Gideri: 3.732.276,12-TL
630.04 –
Faiz Giderleri 203.287,35-TL
630.05- Cari Transferler 121.833,09-TL
630.06-
Sermaye Gideri 848.529,41-TL
Olmak üzere toplam
6.819.960,55.-TL gider
tahakkukun yapıldığı,
2020 Mali
Yılı bütçe giderlerinin fonksiyonel
sınıflandırması olarak;
01- Genel
Kamu Hizmetleri: 1.353.695,40.-TL
03- Kamu
Düzeni ve Güvenlik Hizmetleri: 429.642,65.-TL
04-
Ekonomik İşler ve Hizmetler: 893.510,20-TL
05- Çevre
Koruma Hizmetleri: 2.133.751,92-TL
06- İskân
ve Toplum Refahı Hizmetleri: 2.009.360,38-TL.
Olmak
üzere 6.819.960,55-TL gider
tahakkukunun yapıldığı,
2019 mali
yılı gelir ekonomik sınıflandırması aşağıdaki şekilde gerçekleşmiştir.
BÜTÇE
GELİRLERİ:
Bütçe
Gelirinin Türü Gelir
Miktarı
800.01 Vergi
Gelirleri 306.089,51TL
800.03 Teşebbüs
ve mülkiyet Gelirleri
796.929,29-TL
800.04 Alınan
Bağış ve Yardımlar ile özel Gel.
0,00 -TL
800.05 Diğer
Gelirler 5.149.395,81-TL
800.06 Sermaye
Gelirleri 0,00
-TL
Olmak
üzere toplam 6.252.414,61-TL gelir
elde edildiği,
3- Mali Denetim Sonuçları: Belediyemiz
meclisinin 08.01.2021 tarih ve 02 sayılı kararı ile oluşturulan Denetim
Komisyonu 2020 mali yılı gelir ve gider hesaplarının denetimini 01.03.2021 ile
15.03.2021 tarihleri aralığında tamamlamış olup 16.03.2021 tarihinde belediye
meclisine sunmuştur.
4- Diğer Hususlar:
a) Belediyenin Borç Durumu:
1- İller Bankasında Alınan Kredi:
1.842.140,00.-TL
2- Bütçe Emanetleri Hesabı: 709.543,42.-TL
3- Ödenecek vergi ve fonlar hesabı: 0,00-TL
4- Ödenecek Sosyal Güvenlik Kesintileri
Hesabı: 0,00 .-TL
5- Fonlar veya Diğer Kamu İdareleri adına yapılan
tahsilât Hs. 39.813,53.-TL
6- Kamu İdareleri Payları Hesabı: 166.463,72-TL
7-Vadesi geçmiş ertelenmiş ve taksitlendirilmiş
borçlarımız: 9.153.540,38-TL
B- Performans Bilgileri:
1-
Faaliyet ve Proje Bilgileri:
A) Çevre Düzenlemesi:
a) İlçemizin Kanalizasyon inşaatı sonucu bozulan
yollara kilitli parke taşı döşeme işi.
b) 6360
Sayılı Kanun çerçevesinde statüleri değişerek mahalleye dönüşen köylerimizin
Çöp Toplama Hizmetlerinin yapılması.
c)
Belediyemize ait Adnan Menderes ve Metin Yayan parklarının restore
edilmesi.
d)
Belediyemiz makine ikmal amirliğinin restore edilmesi.
e)
Refüjlerin yenilenmesi ve ağaçlandırma çalışmalarının yapılması
f)
İlçemiz merkezi ve bağlı mahallelerde kullanılmak üzere Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ve Belediyemiz imkânlarıyla 300 adet çöp konteynırının dağıtılması
B) Eğitim ve Öğretim Faaliyeti;
a)
İlçemiz içerisinde bulunan tüm okullarımızın çeşitli ihtiyaçları (inşaat, test,
tatil kitabı, hazırlık kitabı vb.) Belediyemiz tarafından karşılanmaktadır.
b)
İlçemiz nüfusuna kayıtlı ve üniversitede okuyan tüm öğrencilere 3 defa eğitim
yardımı yapıldı.
c)
Talepte bulunan tüm okullara bakım ve onarım yardımı yapıldı.
C) Hizmet Araçları Alım ve Yapım Faaliyeti:
a) 2020
Yılı içerisinde herhangi bir yeni veya hibe araç alınmamıştır.
D) Memur ve İşçi Alacakları:
a) Belediyemiz teşkilat kadrosundaki tüm
Memur ve İşçi alacakları ödenmiştir.
E) Spor Faaliyetleri:
a) Hatay
2. Amatör Kümede mücadele eden Kumluspor’a her türlü yardım sağlanmaktadır.
F) Yardım Faaliyetleri:
a)
İhtiyaç sahibi 1400 aileye Ramazan Ayı boyunca Gıda Paketi dağıtılmıştır.
b)
İhtiyaç sahibi ailelerin cenazelerinde çeşitli gıda yardımları yapılmıştır.
c) Hasta
vatandaşlarımıza tedavi sürecinde taşıma hizmetleri sunulmuştur.
d)
İhtiyaç sahibi vatandaşların hanelerine çeşitli bakım onarım çalışmaları
yapılmıştır.
G) Sağlık Faaliyetleri:
a) İlçe merkezi ve bağlı
mahallerde bulunan Çöp Konteynırları ve bataklıklara (göletlere) dezenfekte
(İlaçlama) çalışmaları yapıldı.
b) İlçemizde ki Kamu
Kurum ve Kuruluşlarına dezenfekte çalışmaları yapıldı.
c) İlçe merkezi ve bağlı
mahallelerdeki 65 yaş üzeri ve kronik rahatsızlığı olan tüm vatandaşlarımızın
hanelerine dezenfekte çalışmaları yapıldı.
H) İstihdam (Zabıta, Evlendirme ve Fen İşleri)
Faaliyetleri:
a) 2020
yılı içerisinde belediyemize müracaat eden 19
esnafımıza İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilmiştir.
b) İlçemizde inşaatı devam eden 3 kişiye Yapı ruhsatı, 4 kişiye yapı kullanma izin belgesi
verilmiştir.
J) Evlendirme İşlemleri:
2020 yılı
içerisinde belediyemiz evlendirme dairesine müracaat eden, 131 çiftin evlenme akdi yapılmıştır.
YAPILAN BELLİ BAŞLI ÇALIŞMALAR:
- Bozuk olan yolların kilitli
parke taşı ve stabilize malzeme ile kaplanması
- Doğuayrancı ve Muharrem
Mahallelerimize Halısaha Yapım işi
- İmara uygun açılmayan cadde ve
sokak yollarının açılması
- Parkların restore edilerek,
yeşil alan çalışmalarının yapılması (Halısaha, Metin Yayan, Adnan
Menderes, Aziz Tarım)
- Refüj ve Temizlik çalışmalarının
yapılması
- Merkez ve mahallelerimize yeni
çöp konteynerlerinin kazandırılması
- Pandemi sürecinde ilçe merkezi
ve bağlı mahallere dezenfektan çalışmalarının yapılması
- Cami ve okullara çevre ve ihata
duvarlarının inşa edilmesi (N.H.K İlkokulu, Muharrem Camii)
- Cami ve okulların bakım
onarımlarının yapılması
- Makine İkmal Amirliğinin Restore
Edilmesi
- Pandemi sürecinde
vatandaşlarımızın sağlığını korumak ve maske tedarikinde sıkıntı yaşamamak
amacıyla maske dikiş atölyesi kurulması
- Akkuyu ve Aktaş Mahallelerine
Drenaj Kanalı yapılması
- Kırcaoğlu Düğün Salonu Bakım
Onarımlarının Yapılması
PLANLANAN ÇALIŞMALAR:
1-İlçe merkezi ve mahallelerimizin
muhtelif cadde ve sokak yollarının parke taşı ile kaplanması
2-Açılmayan yol, cadde ve sokakların
açılması ve stabilize malzeme ile dolguları yapıldıktan sonra parke taşı ile
döşemesi.
3-Temizlik Çalışmalarının merkez ve
bağlı tüm mahallelerimizde uygulanması
4-Brikethanelerin şehir dışında uygun
bir alana taşınması
5-İlçemiz Semt Pazarının Halkımızın
hizmetine sunulması
6-Merkez Kapalı Düğün Salonunun yapılarak
halkın hizmetine sunulması
7-İhtiyaç duyulan mahallelerimize
çocuk oyun gruplarıyla donatılmış çocuk parkları yapılması
8-Eski TİGEM Arazisinin Sosyal Alan
Haline Dönüştürülerek Halkımızın Hizmetine Sunulması
9- Afrin Kenarının çevre düzeni ve
peyzaj çalışmalarının yapılması
10- Parke Taşı Makinesinin aktif hale
getirilerek, kilitli parke taşının belediyemiz tarafından üretimin sağlanması
IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN
DEĞERLENDİRİLMESİ
A-Üstünlükler:
1-
Üst makamların
stratejik yönetime ve hedeflere sahip çıkması ve öncülük etmesi
2-
Etkin bir
vatandaş şikayet yönetim sürecinin olması
3-
İlçenin Amik
Ovasının merkezinde olması sebebiyle ulaşım imkânının rahat olması
4-
Her mevsim uygun
iklim şartlarının yaşanması
5-
Düz ova olması ve
arazilerinin kalitesi sebebiyle yılda birden çok zirai ürün alınabilmesi
6-
Pamuk ürünün Ege
tipi 1. sınıf kalite olması
7-
Tarıma dayalı geniş
arazilerin mevcut olması
8-
Belediye hizmet
birimlerinin bir arada olması
9-
İlçe içme suyunun
ihtiyaca cevap vermesi
10-
Eğitim – öğretim
için yeteri okulun bulunması
11-
İhtiyaca cevap verebilecek kadar park ve çocuk
oyun bahçelerinin olması
12-
Tüm mahallerde sosyal faaliyetlerin
yapılabileceği çok amaçlı salonların olması
13-
Kişi başına aktif yeşil alanların büyüklüğünün il
standartlarının üzerinde olması
14-
Sağlık ve sosyal hizmetlerden yararlanan
vatandaşların memnuniyet oranlarının yüksek olması
15-
Amatör spor kulüplerine destek ve işbirliğinde
ciddi çalışmalar bulunması
16- Son dönemde ihtiyaç analizlerine dayalı olarak
geliştirilmiş, pek çok proje bulunması
17- Son dönemde ihtiyaç analizlerine dayalı olarak
geliştirilmiş, pek çok proje bulunması
18-
Sağlık ve sosyal hizmetlerden yararlanan
vatandaşların memnuniyet oranlarının yüksek olması
19-
İlçe merkezi ve
bağlı mahallelerde çocuk ve gençlere yönelik halısaha voleybol ve basketbol gibi
spor alanlarının olması
20-
Reyhanlı
Barajının büyük bir kısmının ilçemiz sınırları içerisinde bulunması
B-Zayıflıklar:
1-
Nüfusa bağlı
olarak Belediye Paylarının düşük olması
2-
Genel borçların yüzdesel olarak son beş yıllık
dönemde ciddi oranda artmış olması; kamuya olan borçların (vergi, sgk payı ve
diğer paylar) bunun içerisinde büyük ölçüde rol oynaması,
3-
İlçenin deprem
kuşağında olması
4-
Kentlilik kültürünün zayıf olması
5-
Kültürel
tesislerin yetersiz olması
6-
Ayniyat
yönetiminin yetersizliği
7-
Mevzuat eğitimlerine ihtiyaç olması
8-
Hizmet içi eğitim
faaliyetlerinin yetersizliği
9-
İlçe merkezi
sınırları içerisinde geçen ve Reyhanlı ile Kumlu ilçelerini birbirinden ayıran Afrin
Çayı dere yatağının ıslah edilmemiş olması
10-
Tanıtım ve
pazarlama yetersizliği
11-
Sınır ilçesi
olunmasına rağmen sınır ticaretinin gelişmemiş olması
12-
Zeytin Dalı
Gümrük Kapısında ilçenin ve bölge halkının kalkınması konusunda yeteri kadar
faydalanılmaması
13-
İlçe Halkının
geçim sıkıntısı sebebiyle diğer ülke ve şehirlere göç vermesi
14-
Bölgemizde
yetiştirilen zirai ürünlerinin düşük piyasa fiyatları nedeniyle pazarlama
sıkıntısı yaşaması
15-
Atık yönetimi ve
arıtma tesisi konusundaki yetersizlik
16-
Kalifiye eleman yetersizliği
C-Fırsatlar
1. 147 Bin Dekar ekilebilir tarım
arazisi olması
2. Zeytin Dalı Gümrük Kapısının
bulunması
3. Hatay Havaalanı’na yakın olması
4. İmar planı yapılacak geniş alanların
bulunmaması
5. Nitelikli işgücüne sahip olunması
6. Zirai tarım ürünlerinin çeşitliliği
7. Dünyada kalite bakımından ikinci
sırada yer alan Hamamat Termal kaplıca suyunun ilçemiz sınırları içerisinde
olması
8. Hayvancılık için geniş otlak
arazilerin bulunması
9. Genç nüfusun fazlalığı
10. İlçenin sosyo ekonomik kalkınmasını sağlamaya
yönelik çok sayıda proje bulunması
11. Reyhanlı Barajı dolayısıyla birçok
kuş türünün uğrak yeri olması
D - Tehditler
1- Kısıtlı maddi imkânsızlıklar nedeniyle
proje ve yatırımların hayata geçmesinde zorluk yaşanması
2- Kış aylarındaki yağışlara bağlı
olarak tarım arazileri ve yerleşim yerlerinin sular altında kalması
3- Birinci derece deprem kuşağında
olması
4- Sanayi alanın olmaması nedeniyle
bölge halkının Kırıkhan Reyhanlı ve Antakya gibi komşu ilçelerde ihtiyaçlarını
karşılaması
5- Merkezi iş alanları dışında yer
alması
6- İstihdam sorunu
7- Sürekli olarak göç vermesi
8- Suriyeli nüfusun varlığı
C- Değerlendirme: Kumlu İlçesi, Hatay İlinin en küçük ilçesidir. Ekonomik nedenlerle
halkının bir bölümünün çalışmak üzere göç etmesi, işsizlik sorunu, ilçe
halkının gelir düzeyinin düşük olması sebebiyle mahalli manadaki gelirlerimizi
tahsil etmekte zorlanmaktayız. 2380 Sayılı Kanun gereğince Genel Bütçe Vergi
Gelirlerinden belediyelere aktarılan % 6 pay miktarlarının mutlak suretle
arttırılması gereklidir. Belediye gelirleri ile gider tahakkukları
karşılaştırıldığında görüleceği gibi ödemeler ancak memur- işçi maaş net
ödemeleri ile acil ödemelere kifayet etmektedir. Tahakkuk eden SSK primleri,
Emekli Sandığı kesintileri ve vergi borçlarımızın ödenmesi imkânsız hale
gelmiştir. Uzlaşma borçlarımız kapsamında kesilen paylarımız memur – işçi net
maaş ve ücret ödemelerini de sıkıntıya sokmuştur.
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER:
Ekonomik olarak zor durumda
bulunan Mahalli İdarelerin bu sıkıntıda bir an önce kurtulmaları için acil
kaynakların oluşturulması, pay miktarlarının arttırılması, kalifiye elemanın
sağlanması için bakanlık nezdinde eğitim programlarının belirli periyotlarla
düzenlenmesi gerektiği kanaat ve görüşündeyim.
Belediye başkanı faaliyet raporu üzerinde
lehte veya aleyhte konuşmacı olup olmadığı soruldu lehte veya aleyhte konuşmacı
olmadığından oylamaya geçildi yapılan açık oylama sonucu oybirliği ile
kabulüne;
KARAR
Belediyemiz
Meclisinin 02.04.2021 gün ve 22 sayılı kararın yazılı olduğu şekli ile kabulüne
alınan kararın gereği ve bilgi için Belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğüne tevdiine Meclisimizce karar verildi.
Mehmet DELİ Mehmet GEÇEN Hasan ÖNALIR
Belediye Başkanı Kâtip Kâtip